GINOP 6.1.1-15 – Műszaki-szakmai elvárások

A projekt műszaki-szakmai tartalmával és a megvalósítással kapcsolatos elvárások
A projekt tervezés és megvalósítása során kérjük vegye figyelembe, hogy a projektben létrehozott eredményeknek meg kell majd felelniük az alábbi elvárásoknak:
A projekt műszaki, szakmai tartalmának meghatározásához az alábbi elvárások figyelembe vétele szükséges:
a) Projektmenedzsmenttel és szakmai megvalósítókkal szembeni elvárások
aa) a konzorciumnak vállalnia kell, hogy a projekt menedzsmentjének ellátása érdekében legalább a konzorciumvezetőnél 1 fő projektmenedzsert és 1 fő pénzügyi menedzsert kötelezően alkalmaz a projekt fizikai befejezéséig.

  •  projektmenedzser: közszolgálati tisztviselő jogviszony keretében, munkaideje a projektben bizonyíthatóan eléri átlagban a heti 40 órát. A projektmenedzsernek felsőfokú végzettséggel és legalább 3 éves projektmenedzseri szakmai tapasztalattal kell rendelkeznie.
  • pénzügyi menedzser: közszolgálati tisztviselő jogviszony keretében, munkaideje a projektben bizonyíthatóan eléri átlagban a heti 40 órát. A pénzügyi menedzsernek felsőfokú végzettséggel és legalább 3 éves pénzügyi területen szerzett szakmai tapasztalattal kell rendelkeznie.

ab) a konzorciumi tag esetében is van lehetőség projektmenedzsmenti és pénzügyi menedzsmenti tevékenységet tervezni. A menedzsment feladatokat ellátó személyek közszolgálati tisztviselő jogviszony keretében alkalmazhatók.
b) Célcsoporttal kapcsolatos elvárások a jelen felhívás 1.1. pontjában felsoroltakon túl:
ba) A bevonás során előnyben kell részesíteni azon személyeket, akik

  • még nem részesültek korábban hazai költségvetés vagy uniós forrás terhére megvalósuló projektben képzési támogatásban vagy nem rendelkeznek szakképesítéssel,
  • a roma nemzetiségű, vagy fogyatékkal élő, vagy megváltozott munkaképességű személyek,
  • a kedvezményezett járásokról szóló 290/2014. (XI.26.) Korm. rendelet 3. és 4. számú mellékletében szereplő kedvezményezett járások és átmenetileg kedvezményezett települések, a kedvezményezett települések besorolásáról és a besorolás feltételrendszeréről szóló 105/2015. (IV. 23.) Korm. rendelet, valamint a szabad vállalkozási zónák létrehozásának és működésének, valamint a kedvezmények igénybevételének szabályairól szóló 27/2013. (II. 12.) Korm. rendelet 1. és 2. számú mellékletében meghatározott települések lakói.

bb) Bevonható az a személy, aki

  • az 1.1. pontban meghatározott iskolai végzettségnél magasabb ISCED besorolású szakképesítéssel rendelkezik, a jelen felhívás 3.5.1. pontjában meghatározott, alábbi indikátorok célértékeinek teljesítésének függvényében:
    – a képzésben részt vevő alacsonyan képzettek száma (a programba lépéskor legfeljebb alapfokú (ISCED 1) vagy alsó középfokú (ISCED 2) végzettséggel rendelkezők résztvevők, valamint
    – a képzés során tanúsítványt, vagy bizonyítványt szerző résztvevők közül, a programba lépéskor legfeljebb alapfokú (ISCED 1) vagy alsó középfokú (ISCED 2) végzettséggel rendelkező résztvevők száma.
  • hazai költségvetés vagy uniós forrás terhére megvalósuló program keretében az alapkompetenciák fejlesztését célzó, felzárkóztató, illetve munkakör vagy munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetenciák megszerzésére, fejlesztésére, azaz egyéb szakmai képzésre, egyéb képzésre és hatósági képesítések megszerzésére irányuló támogatott képzésen korábban már részt vett.
  • hazai költségvetés vagy uniós forrás terhére megvalósuló programban támogatott OKJ-s képzésben már korábban részt vett és a képesítés megszerzése óta legalább 1 év eltelt, és aki a megszerzett szakképesítéséhez kapcsolódó szakképesítés-ráépülést kíván szerezni, illetve akinek esetében a korábban megszerzett rész-szakképesítésre épülő, a teljes szakképesítéshez vezető követelménymodul(ok) teljesítése indokolt.

bc) Nem vonható be, aki

  • a jelen felhívás keretében megvalósuló képzéssel párhuzamosan részt vesz hazai vagy európai uniós forrásból megvalósuló képzésben, kivéve a GINOP-6.1.2. és a GINOP-6.1.36 kiemelt projektek képzéseit,

bd) Egyéb elvárások

  • amennyiben a célcsoporttag a Közép-magyarországi régió területén rendelkezik lakcímmel, azonban életvitelszerűen a 6 kevésbé fejlett régió (Észak-magyarországi, Észak-alföldi, Dél-alföldi, Közép-dunántúli, Nyugat-dunántúli, Dél-dunántúli) valamelyikében él, azaz bejelentett tartózkodási helye (lakcímkártyával igazolt) valamely kevésbé fejlett régióban található, úgy a programba bevonható.
  • a kiemelt projekttel részben átfedő célcsoportot céloznak meg a GINOP-5.2.1-14 Ifjúsági Garancia és a GINOP-5.1.1.-15 Út a munkaerőpiacra, komplex munkaerő-piaci eszköztárat működtető kiemelt projektek, amelyekben a célcsoport egyéb támogatásban és szolgáltatásban részesülhet. Jelen felhívás keretében ezért azon személyeket – elsősorban közfoglalkoztatottakat – szükséges bevonni, akiknek foglalkoztathatóságát kifejezetten csak a képzési programban való részvétel segíti elő,
  • a 25 év alatti célcsoporttag akkor vonható be a jelen felhívás keretében megvalósuló képzési programba a GINOP-5.2.1-14 Ifjúsági Garancia program helyett, ha az egyén kéri (dokumentáltan) a közfoglalkoztatási jogviszonyba való közvetítését
  • a célcsoportot nyilatkoztatni kell azon korábbi támogatott képzéseiről, amelyek a konzorcium által elérhető nyilvántartásokból nem nyerhetők ki.

6GINOP-6.1.2-15 Digitális szakadék csökkentése és GINOP-6.1.3. Idegen nyelvi készségek fejlesztése

c) Bevonással kapcsolatos elvárások
ca) Közfoglalkoztatott célcsoportot illetően a 2016. január 1-ét követően a kötelező ügyfélkategorizálási eljárást követően a közfoglalkoztatásba lépő ügyfél vonható be a programba.
cb) A képzésbe vonást megelőzően minden célcsoporttag esetében kötelező az egyén képzési életútjának, készségeinek és kompetenciáinak felmérése, ami alapján konkrét képzési javaslatokat tartalmazó egyéni képzési terv készül. Megvásárolt szolgáltatás formájában való megvalósítás is támogatható.
cc) A képzésbe vonásra az egyéni képzési terv figyelembevételével és a munkaerő-piaci igények alapján kerül sor.
cd) A képzési tervben rögzíthető javaslatként a 3.2. da) pontban meghatározott, felnőttképzést kiegészítő tevékenység nyújtása.
ce) Amennyiben azt az egyéni képzési terv előírja, mentori szolgáltatás biztosítása kötelező a képzésbe vont célcsoporttag számára a képzés időtartama alatt a képzésben maradás, képzés sikeres elvégzése, a képesítés megszerzése érdekében.
cf) A célcsoporttag a kormányhivatalok foglalkoztatási feladatok ellátására kijelölt szervezeti egységein keresztüljelentkezhet a programba. A konzorcium megvizsgálja az egyén jogosultságát, és az általa kidolgozott módszertanban meghatározott szempontok és feltételek alapján elbírálja a támogatási kérelmet.
d) Képzéssel szembeni elvárások a jelen felhívás 1.1. pontjában felsoroltakon túl
da) A konzorciumnak a megvalósíthatósági tanulmányban szükséges részletesen bemutatnia, hogy milyen tartalmú és módszerű, a közfoglalkoztatásból való kivezetést támogató, a képzéshez szorosan köthető személyre szabott, a felnőttképzésben folytatott képzések egyénre szabott kialakításának elősegítésére, a képzés hatékonyságának javítására vagy a munkavállalás elősegítésére irányuló, a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény 2.§ 11. pontja szerinti felnőttképzést kiegészítő tevékenységet tervez a program megvalósítása során, amely célját tekintve legalább az alábbi területek fejlesztésére terjed ki:

  • motiváció
  • konfliktuskezelés
  • tanulási technikák
  • együttműködés
  • pontosság, megbízhatóság
  • munkavállalás elősegítésére irányuló képességfejlesztés.

db) Önállóan a 3.2. da) pontban meghatározott tevékenységben való részvétel az indikátorok teljesítésébe nem számítható be.
dc) Valamennyi képzésnek meg kell felelnie a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény előírásainak.
dd) A hatósági jellegű képzések esetében is kötelező a célcsoporttaggal felnőttképzési szerződést kötni a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII 13. §-ában meghatározott tartalmi elemekkel.
de) Agrárterülethez kapcsolódó hatósági jellegű képzések abban az esetben támogathatók jelen felhívás keretében, ha a Vidékfejlesztési Program keretében nem támogatható.
df) A képző intézmények által kínált konkrét képzések képzési jegyzékre való kerülésének feltétele, hogy az illeszkedjen a program célkitűzéseihez, a munkaerő-piaci igényekhez.
dg) A képzések és a felnőttképzést kiegészítő tevékenység támogatására elszámolható összeg a vonatkozó jogszabályi előírások (a foglalkoztatást elősegítő támogatásokról, valamint a Munkaerőpiaci Alapból foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésére nyújtható támogatásról szóló 6/1996. (VII.16.) MüM rendelet) alapján kiadott miniszteri közleményben meghatározott normatívát nem haladhatja meg.
dh) Közfoglalkoztatottak esetében a közfoglalkoztató munkáltatónak a célcsoporttag bevonásakor nyilatkoznia kell arról, hogy biztosítja a programban való részvételt, azaz a közfoglalkoztatott képzésbe, vagy szolgáltatásba vonásával egyetért.
e) Képzés szervezésével kapcsolatos előírások
ea) A konzorcium negyedévente munkaerő-piaci prognózist készít, amelyben a projektből finanszírozott képzések munkaerő-piaci relevanciáját értékeli, és szükség esetén a felkínált képzések listáját a létező piaci igényekhez igazítja.
eb) A konzorcium testületet hoz létre a képzési szakirányok és a képzési jegyzékek meghatározására, valamint a képző intézmények kiválasztására. a konzorciumi tag támogatási szerződést köt a célcsoporttaggal. A támogatási szerződés tartalmazza az egyén beleegyezését, hogy a konzorcium tagjai a képzési díjat közvetlenül a képző intézménynek utalják.
ec) A konzorciumi tag a konzorcium ajánlattételi felhívása keretében kiválasztott és a testület döntése értelmében a képzési jegyzékre került képző intézménnyel keret-megállapodást, és amennyiben van olyan személy, aki az adott képzés tekintetében támogatásban részesül, együttműködési megállapodás köt.
ed) A képzést megvalósító képző intézménnyel kötött együttműködési megállapodásban ki kell kötni, hogy a képző intézmény vállalja, hogy a támogatott célcsoporttagok számára biztosítja a megállapodásban foglalt képzést illetve a felnőttképzést kiegészítő tevékenységet, és nyilatkozik arról, hogy a programban való részvételének teljes időtartama alatt rendelkezik az általa nyújtott, a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény 1. § (2) a), b) és d) pontja szerinti képzés vonatkozásában a felnőttképzési jogszabályok által előírt engedéllyel. A képző intézmény az egyénnel felnőttképzési szerződést köt. A felnőttképzésben résztvevő nevére kiállított számla alapján a képzési költséget a konzorciumi tag a képző intézménynek utalja.
f) Egyéb elvárások
fa) A megvalósíthatósági tanulmányban részletesen bemutatásra kerül, hogy a képzések és a mentori tevékenység minőségbiztosítása érdekében hogyan biztosított a képző intézmények tevékenységének és a szolgáltatás minőségének ellenőrzése, a képzésre fordított támogatás megfelelő felhasználásának és nyilvántartásának helyszíni (a képzésbe vontak legalább 5 %-ának erejéig) és dokumentumalapú ellenőrzése a projekt végrehajtása során.
fb) A végrehajtás az egységes módszertan alapján, a konzorcium irányításával és koordinálásával a kormányhivatalok foglalkoztatási feladatok ellátására kijelölt szervezeti egységein keresztül történik.
fc) A projektdokumentációban részletesen bemutatásra kerül a megvalósítás nyomon követésére szolgáló és a célcsoportra vonatkozó adatszolgáltatást biztosító informatikai rendszer.
14
fd) A konzorcium vállalja, hogy a projektdokumentációban részletesen bemutatja az eredmények mérését szolgáló módszertant és eljárásrendet.
fe) A konzorcium vállalja, hogy a projekt végrehajtási időszak végéig hatástanulmányt készít, amely többek között kitér a célcsoporttagok és a képző intézmények képzéssel kapcsolatos elégedettségére, tapasztalataira, valamint a célcsoporttagoknak a megszerzett tudás továbbfejlesztésével kapcsolatos terveire, munkaerő-piaci helyzetük változására;
ff) A területi különbségekhez való hozzájárulás nyomon követése érdekében elvárás az adatszolgáltatás biztosítása a kedvezményezett járáshoz/településhez tartozó célcsoporttagok számáról.
fg) A projekt keretében a célcsoportnak nyújtott, a képzésekhez szorosan köthető tevékenységek az alábbiak lehetnek:

  • Egyéni képzési terv: a célcsoport képzésbe kerülése előtti kompetencia feltárás során az egyéni tanulási igények és munkaerő-piaci kompetenciák feltérképezése, valamint ez alapján egyéni képzési terv (javaslat) elkészítése valamennyi egyén számára,
  • Mentori szolgáltatás a képzésben résztvevők képzésben tartásának segítése érdekében: a szolgáltatás a képzésben tartás támogatásával hozzásegíti a képzésben résztvevőket szakmai végzettségük megszerzéséhez a munkaerő-piaci helyzetük javítása érdekében. A képzésben részesülők benntartását segítő szolgáltatás célja, hogy az egyén képzésben maradását gátló tényezőit feltárja, és azok kiküszöbölését segítse annak érdekében, hogy az egyén a képzést befejezze
  • felnőttképzést kiegészítő tevékenység a 3.2. da) pont szerint

fh) Az európai uniós forrásból támogatott projektek kedvezményezettje köteles a projektre vonatkozó környezetvédelmi és esélyegyenlőségi jogszabályokat betartani, (Nem kizárólagos jelleggel, lásd ÁÚF 10. pontja) a projekt által érintett területen a védett természeti és kulturális értékeket megőrizni, a fennálló vagy a beruházás során keletkezett környezeti kárt és az esélyegyenlőség szempontjából jogszabályba ütköző nem-megfelelőséget legkésőbb a projekt megvalósítása során megszüntetni.
fi) A fejlesztéshez kapcsolódó nyilvános eseményeken, kommunikációjában és viselkedésében a támogatást igénylő esélytudatosságot fejez ki: nem közvetít szegregációt, csökkenti a csoportokra vonatkozó meglévő előítéleteket.
fj) A projekt megvalósítása során legalább évente egy mérföldkövet szükséges tervezni. A mérföldkő a projekt megvalósítása szempontjából jelentős időpont, amelyhez a projekt megvalósítása révén elért szakmai vagy műszaki eredmény kapcsolódik, vagy az elérendő eredmény egy jól körülhatárolható fejlesztési szakasza lezárul. Egy adott mérföldkőhöz ezen túlmenően meg kell tervezni az adott szakaszban várhatóan elszámolni kívánt költségek mértékét is. A mérföldkövekre vonatkozó részletes szabályozást az ÁUF 8. fejezete tartalmazza.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a műszaki, szakmai tartalom csökkenése esetén az elszámolható költség és a támogatás összege arányosan csökkentésre kerül az érintett tulajdonságtól vagy képességtől való elmaradás arányában. Forrás: palyazat.gov.hu

A bejegyzés kategóriája: Egyéb
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.